Webinár: Obchodovanie s Čínou a ostatnými ázijskými krajinami

Čas čítania: 2 minúty
Webinár: Obchodovanie s Čínou a ostatnými ázijskými krajinami

V dňoch 12. – 13. augusta 2025 sa uskutočnil webinár zameraný na obchodovanie s Čínou a vybranými krajinami južnej, juhovýchodnej a východnej Ázie. Podujatie bolo organizované v rámci Exportnej akadémie národného projektu Podpora internacionalizácie malých a stredných podnikov (MSP) 2.

Na webinári sa zúčastnilo 18 slovenských firiem, ktoré mali možnosť získať praktické a odborné poznatky potrebné pre úspešný vstup na ázijské trhy. 

Program zahŕňal úvod do obchodovania s Čínou vrátane techník zahraničného obchodu, kde sa účastníci oboznámili s modelovými prípadmi importu a exportu štandardizovaných produktov, ako aj špecifikami importu OEM (Original Equipment Manufacturing) a ODM (Original Design Manufacturing) produktov. 

Súčasťou webinára boli aj prípadové štúdie z obchodovania s čínskymi firmami, ktoré upozornili na možné riziká a konkrétne situácie, na ktoré si treba dať pozor pri nadväzovaní spolupráce. 

Okrem čínskeho trhu a obchodným zvyklostiam na ňom prednášajúca venovala pozornosť aj obchodovaniu s krajinami južnej, juhovýchodnej a východnej Ázie. Prestavila špecializácie jednotlivých trhov, ich rozdiely, obchodný potenciál a praktické príklady zo skúseností s vietnamskými a indickými firmami. 

Na záver webinára mali účastníci možnosť klásť otázky a konzultovať svoje konkrétne obchodné výzvy s lektorkou.

Webinár viedla Ing. Michaela Královičová, PhD., odborníčka s dlhoročnými skúsenosťami v oblasti obchodovania s Čínou, Vietnamom a ďalšími ázijskými krajinami. Od roku 2017 poskytuje špecializované poradenstvo zamerané na dovoz a vývoz, s dôrazom na čínsky trh.

  • Financovaný Európskou úniou
  • Program Slovensko - logo
  • MHSR logo
  • SARIO logo

FindIn.sk bol vyvinutý v rámci národného projektu "Podpora internacionalizácie MSP", ktorý bol realizovaný z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra, prioritnej osi 11, investičnej priority 3b, špecifického cieľa 11.2 zameraného na nárast internacionalizácie MSP a využívania možností jednotného trhu EÚ.